Vielä paremmat uutiset
  • Lähetä palautetta /
  • Avaa Raamattu /
  • Lahjoita /
  • Lähetä ohjelmaidea

Raamattu

Valitse kirja ja luku ylläolevasta valikosta
Pyhä Raamattu - Vanha testamentti ja Uusi testamentti - Raamattu Kansalle 2012
© Raamattu Kansalle ry

Anna palautetta / Lähetä esirukouspyyntö

  • Lomakkeella kerätään nimi ja sähköpostiosoite, voidaksemme vastata viestiisi. Lisää tietosuojasta löydät tietosuojaselosteesta.
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Voit antaa palautetta tai lähettää rukouspyynnön käyttäen vasemmalla sijaitsevaa palautelomaketta. Valitse ensin palautteen tyyppi ja kirjoita sen jälkeen yhteystietosi ja viestisi.

Teknisten ongelmien kohdalla pyydämme antamaan vikaselosteen mahdollisimman yksityiskohtaisesti ja selkeästi voidaksemme auttaa sinua. Huomioithan ruokuspyyntöä lähettäessäsi, että et lähetä lomakkeen kautta arkaluontaista tietoa ihmisistä.

Jättämäsi esirukoukset ohjataan kyseisen yhteisön sähköpostiin.

Ohjelmaidea

Anna ohjelmaidea

  • Lomakkeella kerätään nimi ja sähköpostiosoite, voidaksemme vastata viestiisi. Lisää tietosuojasta löydät tietosuojaselosteesta.

Vielä paremmat uutiset

VIELÄ PAREMMAT UUTISET
Olen pelannut jalkapalloa 4-vuotiaasta asti. Se on mahtava laji, upea harrastus. Tosi pitkään luulin, että jalkapallossa on kyse vain maalien tekemisestä. Mutta mitä pidempään pelasin, sitä enemmän minulle alkoi valjeta. Jalkapallossa ei olekaan kyse vain maalien tekemisestä, vaan esimerkiksi puolustuspelillä, maalivahdilla, keskikentän pelinrakentelulla, koko kentän hyödyntämisellä, syötöillä, haltuunotoilla, keskityksillä ja pelitaktiikalla on suuri merkitys. Myös peliälyä tarvitaan, ja lisäksi treenaamisesta ja ravinnosta täytyisi ymmärtää jotain. Iso ja monipuolinen setti siis kyseessä.
Tämä sama tilanne minulla on ollut evankeliumin suhteen, ja uskoisin että en ole ainut. Näkemykseni evankeliumista on ollut aivan liian kapea. En ole ollut niin sisällä siinä, mitä Jumala haluaa maailmassa tehdä. Uskon myös, että tämä liian kapea näky tai visio on osaltaan aiheuttanut useille kristityille sen, että he kokevat jatkuvasti olevansa alamittaisia. Odotukset ei täyty ja rima jää usein ylittämättä.
Ilm.21:1-5a
• Johannes kuvailee meille tilannetta, jossa Jumalan tahto ja työ maailmassa on tullut täyteen.
• Uusi taivas ja uusi maa on tullut vanhan tilalle, Jumala on täydesti läsnä ihmisten keskuudessa, kaikki kyyneleet
pyyhitään, ei ole enää kuolemaa, ei ole enää surua, itkua eikä tuskaa ja kaikki entinen on mennyt. • Jumalan täydellinen, lopullinen, tahto on nyt tapahtunut. Suuri tarina on tullut päätökseen.
Jos menemme vähän taaksepäin, huomaamme, että Jeesuksen elämä oli tätä aivan samaa. Hän toteutti Jumalan missiota ja tahtoa täydellisesti.
Luuk.4:16-21 / Jes.61:1-2
• Oheista Luukkaan evankeliumin pätkää kutsutaan Jeesuksen ohjelmajulistukseksi. Tässä Jeesus paljastaa, mikä on hänen elämäntehtävänsä.
• Jeesus tuli julistamaan ilosanomaa köyhille, vangituille armahdusta ja sokeille näkökykyä. Jeesus tuli päästämään alistetut vapauteen ja julistamaan Herran juhlavuotta.
• Hän tuli siis korjaamaan kaikkea sitä, mikä paratiisissa hajosi (1.Moos.3).
EVANKELIUMI
Arvostettu teologi ja raamatuntutkija N. T. Wright on kiteyttänyt käsityksemme evankeliumista seuraavasti: – Länsimaissa: Miten minä pääsen taivaaseen
– Alunperin: Miten Jumala asettaa kaiken ennalleen
Vanhassa Testamentissa sana evankeliumi sisälsi erityisesti ajatuksen voitosta. Alunperin sitä käytettiin taistelukentällä, mutta sitten laajennettiin hengellisesti tarkoittamaan Jumalan voittoa, sitä miten hän kukistaa kaikki pahan vallat. Profeettojen julistuksessa tämä sanoma katsoi edessäpäin olevaan lopulliseen voittoon.
Uudessa Testamentissa, erityisesti synoptisissa evankeliumeissa, evankeliumi liittyy erityisesti Jumalan valtakunnan tulemiseen. Jeesuksessa Jumalan valtakunta tuli ihmisten keskelle, ja jopa (häneen uskovien) sisälle (Luuk.17:21). Tämä valtakunta on kuitenkin vielä Jeesuksen kuolemankin ja ylösnousemuksen jälkeen ”jo nyt, ei vielä”. Se siis tulee täydesti voimaan hänen toisen tulemuksensa jälkeen (Ilm.21:1-5).
Ville Anttila / 12.12.2021
SUNVERSE. TAISÄKEISTÖ.TAIVÄLISOITTO.
Olin kerran vaimoni Jemiman kanssa leffamusiikki konsertissa Turun konserttitalolla. Oli valtavan upeaa kuunnella, kuinka monista soittimista, taitavien soittajien käsissä, rakentui yhteen laitettuna upea kokonaisuus. Pelkkiä viulujakin olisin hyvin jaksanut kuunnella, mutta kun ne yhdistyi kaikkien muiden soittimien kanssa, rakentui upea kokonaisuus, suorastaan sinfonia. Se oli todella kaunista ja upeaa kuunneltavaa. Pienimmätkin soittimet, kuten myös harvemmin kuuluvat soittimet, olivat tärkeä osa kokonaisuutta.
h i s t o r i a ( k e r ta u s )
Paratiisissa, ihmisten teon seurauksena, eheyden keskelle saapui rikkinäisyys. Tuli ero Jumalasta, häpeä, valheet, sairaus, kuolema, kipu ja tuska, riistäminen, ahneus, epäjumalan palvonta. Luomakunnasta tuli haavoitettu ja kärsivä luomakunta.
Mutta Jumala ei jäänyt tilannetta voivottelemaan. Hän halusi alusta alkaen alkaa sovittamaan, parantamaan, korjaamaan, eheyttämään ja uudistamaan. Jeesuksen persoonassa näemme tämän erityisellä tavalla. Jeesuksessa Jumala paljasti kaikista kirkkaimmin suhtautumisensa kipuun, hätään ja rikkinäisyyteen.
ny k y h e t k i
Tarina on vielä kesken, Sinfonia ei ole valmis.
Se kylläkin tulee valmiiksi. Ilmestyskirjan luku 21 paljastaa meille väläyksen siitä. Se tulee valmiiksi, kun Jeesus saapuu toisen kerran.
Vihollinen saa tuomionsa ja kaikki korjataan. Tarina tulee päätökseen.
Mutta nyt, vielä, se on kesken. Sinfonia ei ole valmis.
Ja sinulla, hyvä ystäväni, olisi verse annettavaa, säkeistö soitettavaa. Sinullakin on paikka tässä orkesterissa.
Sinut on kutsuttu mukaan tarinaan. Sinut on kutsuttu mukaan, kun Jumala asettaa kaiken ennalleen. Sinfoniassa on paikka, sinun näköinen ja sinun kokoinen. Se on paikka, joka on sinulle valmistettu.
Rakentamaan, hoitamaan, parantamaan. Konsultiksi, asiantuntijaksi, tutkijaksi. Rukoilemaan, palvelemaan, opettamaan. Kastamaan, vapauttamaan, profetoimaan. Pysähtymään, olemaan, hymyilemään. Kuuntelemaan, rohkaisemaan, rakastamaan.

Tuottaja: Turun Helluntaiseurakunta | Esiintyjät: Anttila Ville | Kesto: 00:30:47 | Ajankohta: 12.12.2021

  • Katso lisää

  • Kaikki/
  • Jaksot/
  • Klipit

Lahjoita

Tule tukemaan UskoTV:n työtä ja tue omalla lahjoituksellasi, niin että voimme tulevaisuudessakin tarjota sinulle hyviä ohjelmia katsottavaksi. Lahjoita nyt!

Select Payment Method
Personal Info

Terms

Donation Total: 20.00€

SOITA 0600-12500

Puhelun hinta 10,26 e/puh + pvm

Keräyslupa: RA/2021/1670
alkaen 1.1.2022, myöntäjä Poliisihallitus 9.12.2021. Varat käytetään Avainmedian medialähetystyöhön Suomessa ja ulkomailla.

Lisää katsottavaa