Jeesus tulee – oletko valmis?
  • Lähetä palautetta /
  • Avaa Raamattu /
  • Lahjoita /
  • Lähetä ohjelmaidea

Raamattu

Valitse kirja ja luku ylläolevasta valikosta
Pyhä Raamattu - Vanha testamentti ja Uusi testamentti - Raamattu Kansalle 2012
© Raamattu Kansalle ry

Anna palautetta / Lähetä esirukouspyyntö

  • Lomakkeella kerätään nimi ja sähköpostiosoite, voidaksemme vastata viestiisi. Lisää tietosuojasta löydät tietosuojaselosteesta.
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Voit antaa palautetta tai lähettää rukouspyynnön käyttäen vasemmalla sijaitsevaa palautelomaketta. Valitse ensin palautteen tyyppi ja kirjoita sen jälkeen yhteystietosi ja viestisi.

Teknisten ongelmien kohdalla pyydämme antamaan vikaselosteen mahdollisimman yksityiskohtaisesti ja selkeästi voidaksemme auttaa sinua. Huomioithan ruokuspyyntöä lähettäessäsi, että et lähetä lomakkeen kautta arkaluontaista tietoa ihmisistä.

Jättämäsi esirukoukset ohjataan kyseisen yhteisön sähköpostiin.

Ohjelmaidea

Anna ohjelmaidea

  • Lomakkeella kerätään nimi ja sähköpostiosoite, voidaksemme vastata viestiisi. Lisää tietosuojasta löydät tietosuojaselosteesta.

Jeesus tulee – oletko valmis?

Raamatunkohta: Joh. 14:1-3 Pekka Havupalo, 2021-12-05
Teema: Jeesus tulee – oletko valmis?

Minulle adventtiaika merkitsee enemmän Jeesuksen paluun kuin joulun odotusta. Ehkä se johtuu osittain siitä, että Jeesukseen uskovan ihmisen sisäinen joulu ei ole kalenteriin sidottu kokemus, mutta enemmän kuitenkin kaipauksesta päästä lähemmäksi Jeesusta. Jeesus tulee – oletko valmis? on ilmaisu, jonka monet ovat nähneet puhelinpylväissä. Ilmaisussa on yksi väite ja yksi kysymys.

I Jeesus tulee
• Joh. 14:1-3. Useimmat meistä tietävät kokemuksesta, minkälainen on levoton sydän. Levoton sydän on huolissaan, se poukkoilee etsien ulospääsyä, se vie energiaa, se kaventaa näköalaa. Opetuslasten sydän oli levoton, koska Jeesus oli ilmoittanut heille lähtevänsä pois. Jos uskomme Jeesukseen, meidän sydämemme voi toki olla levoton, mutta ei samasta syystä, koska Jeesus on luvannut olla kanssamme joka päivä maailmanajan loppuun saakka.
• Miksi Jeesus tulee: Jeesuksen paluu on lopullinen ratkaisu levottoman sydämen syndroomaan ja tyynnyttää sisintämme jo nyt. Tärkein syy Jeesuksen takaisin tulolle on hänen syvä halunsa ottaa omansa luokseen, että hekin olisivat siellä, missä hän on. Ylimmäispapillisessa rukouksessaan Jeesus ilmaisee saman asian näin. Joh. 17:24.
• Tietoisuus Jeesuksen paluusta on rohkaisu vaikeiden aikojen keskellä, Luuk. 21:25-28. Jeesuksen paluuta edeltävät ajat, jotka saavat meidät lannistumaan ja päämme painumaan, jos katsomme vain ympäröiviä olosuhteita. Jeesus lupaa, että jos käännämme katseemme odottamaan hänen paluutaan, meihin virtaa uutta toivoa, uutta intoa ja uutta rohkeutta.
• Jeesus tahtoo, että sinäkin olisit siellä, missä hän on. Tämä ei koske ainoastaan iankaikkisuutta vaan elämäsi jokaista päivää. Oletko sinä tänään siellä, missä hän on? Keksitytkö siihen, mihin hän keskittyy? Rakastatko sitä, mitä hän rakastaa?
• Milloin Jeesus tulee: Jeesus tulee täsmälleen oikeaan aikaan. Hän tulee juuri silloin, kun Isä tahtoo hänen tulevan. Paljon kiistellään siitä, tuleeko Jeesus ennen vihan aikaa, sen keskellä vai sen jälkeen. Minulle tärkeintä on tietää, kuka on tulossa. Tulossa on Jeesus, joka kantoi kaikki syntini, joka uhrasi itsensä minun tähteni, joka rakastaa minua ehdoitta, joka lahjoitti Pyhän Hengen matkakumppanikseni, joka kuulee rukoukseni, joka tietää, mikä minulle on parasta, joka on ikuisesti sitoutunut minut parhaaseeni, joka ravitsee minua sanallaan ja läsnäolollaan.
• Miksi Jeesuksen paluun odotus on tärkeää: Matt. 24:45-51, Jeesuksen paluun odotus antaa meille oikeaa suuntaa, varjelee meitä arvosteluhengeltä, antaa voimaa taistella syntiä vastaan.
• Jeesus haluaa tulla jo tänään sinne, minne hän ei vielä ole tullut.

II Oletko valmis?
• Monet ovat kokeneet tämän kysymyksen uhkaavana, taivaaseen pääsyn riman nostamisena niin korkealle, ettei tavallinen ihminen voi siihen koskaan yltää. Kysymys on johtanut ajattelemaan, että taivaaseen pääsy riippuisi siitä, kuinka olemme onnistuneet kristittyinä.
• Ef. 2:4-10. Kukaan meistä ei voi tehdä itseään valmiiksi Jeesuksen paluuseen. Meidän ainoa toivomme on Jumalan armo Jeesuksessa Kristuksessa. Me olemme pelastettuja, Jumala pelastaa meitä jatkuvasti ja me tulemme pelastumaan vain armosta, uskon kautta Jeesukseen.

Tuottaja: Turun Helluntaiseurakunta | Esiintyjät: Pekka Havupalo | Kesto: 00:34:10 | Ajankohta: 5.12.2021

  • Katso lisää

  • Kaikki/
  • Jaksot/
  • Klipit

Lahjoita

Tule tukemaan UskoTV:n työtä ja tue omalla lahjoituksellasi, niin että voimme tulevaisuudessakin tarjota sinulle hyviä ohjelmia katsottavaksi. Lahjoita nyt!

Select Payment Method
Personal Info

Terms

Donation Total: 20.00€

SOITA 0600-12500

Puhelun hinta 10,26 e/puh + pvm

Keräyslupa: RA/2021/1670
alkaen 1.1.2022, myöntäjä Poliisihallitus 9.12.2021. Varat käytetään Avainmedian medialähetystyöhön Suomessa ja ulkomailla.

Lisää katsottavaa